2016. május 25., szerda

Május

Az idő repül. Valahogy egyszercsak május vége lett.
Megültük a születésnapot is, el sem hiszem, hogy a leányzó már 4 éves. Nem tudom mikor nőtt ekkorára.
Ugyan még tűzoltóautós tortát kért, de már vannak babái is, talán mégiscsak elhercegnősödik valahogy.
Az úrfi meg forgolódik, most már az az időszak van, hogy nem merem keskeny helyre fektetni, mert koppanni fog. Okultam az első gyerekből, de szerintem úgyis elkerülhetetlen lesz az ágyról legurulás.
Mostanában elég sokat kötögetek, emlékszem, Klárival nem tudtam ennyi időt fonalakra fordítani.
Készült neki egy szülinapi ruhácska.
Sokáig kötögettem, és végül az utolsó éjjelen húztam nagyon bele, hogy a szülinapján abban mehessen oviba. Sikerült is befejezni, és a legjobb az egészben, hogy nagyon szereti.
Sokat viseli. Lesz ennek folytatása, úgy tűnik.
Csak úgy minta nélkül kötöttem, egy egyszerű fentről kezdett raglán ami enyhén A-vonalban bővül lefele.
Hidegebb napokra aláöltözhetős.
Alize Cotton Gold-ból kötöttem, 4 mm-s tűvel, körben. Ez az első rózsaszín-szürke kombinációm, de szerintem nem utolsó.
S ha már a fonalat megismertem a ruhácska kötése közben akkor mielőtt kiestem a ritmusból gyorsan elkezdtem magamnak egy Driftwood-ot. Ugye rég a csíkospulcsira vágyódós időszakomat élem, hát tettem az ügy érdekében. Magamnak kékeszöld (zöldeskék? petrolkék?)-fekete kombinációban használom a fonalat.
Amit most tanultam, és nagyon tetszik, az a bizonyos contiguous-vállmegoldás.
Már leválasztottam az ujjakat, tehát a képhez képest előrehaladottabb állapotban van, de most sötét van, nem tudom fotózni.
No és van egy javításra szoruló darab, a múltkor mutatott blúzocskát valahova beakasztotta Klári, elszakadt és kihúzódott belőle a szál, jó volna megjavítani.
Most az idő szerencsére nem engedi meg a viselését.
Közben meg hétvégeken - és néha hétköznap is - kimegyünk falura. Jó ott tenni-venni, már van egy sziklakertem is.
Jó az a csend és nyugalom ami ott van. És az a lassúság...

1 megjegyzés:

aarkus írta...

Itt is írom: nagyon szép a szülinapi ruhácska. Gondolkodtam, milyen fonalból lehet, de nem találtam volna el a Cotton Goldot, valami gyapjútartalmúnak néztem a képen. Gyönyörű a kis(nagy)lányod!