2012. december 21., péntek

Karácsonyi sapka

A FB-n hívta fel a figyelmemet egy ismerősöm egy aranyos ünnepi sapkára. Klárikának.
Nem volt hozzá minta, de nem tűnt ördöngős dolognak.
Aztán egy Dropsos minta akadt a szemembe, hasonlított az én megkötendő sapkámhoz, és az alapján, de tulajdonképpen mindent újraszámolva kötöttem meg Klárikának az új sapkáját:
A fehér fonal Rikker-féle egyágú merinó kétszálra véve, a piros pedig bontott gyapjú három szálra véve. 5.5-ös tűvel kötöttem.
Három nap alatt lett meg, amiből az első folyamatos kötés-bontás volt, ameddig kikísérleteztem a szemszámot.
Bojtot is most gyártottam először, ahhoz képest elfogadható lett.
Sajnos Klárikánál nem aratott osztatlan sikert:
Remélem kint nem így fogja letépni a fejéről...

5 megjegyzés:

Brigi írta...

ahhh, kar hogy leveszi, mert olyan cuki benne Klari!

Dominika írta...

Klárika nagyon helyes!!! Még emlékszem, hogy lestem a blogot, vajon megszületett-e már, most meg mekkora! :-)
Félixnek is kellett egy kis idő, amíg megtűrte magán a sapkát, illetve olyat kellett neki vennem, amit be tudok kötni (csomóra...), mert azt egyelőre nem tudja letépni magáról.

Zandiflora írta...

Nagyon édes! Nyugodj meg, hamarosan nem győzöd majd a sapkákat készíteni. Mi is így kezdtük...

MrsYarnart írta...

nagyon aranyos benne! a kicsik nem szeretik a gyapjút. talán szúrja az érzékeny bőrüket, nálunk is a puha fonalakat választották inkább.

Annamari írta...

Tényleg, mintha tegnap született volna :)
Szerencsére eléggé nyúlik a sapka, úgyhogy jövőre hátha megtűri magán.
Ez nagyon puha gyapjú, egyáltalán nem szúr. Majd csak megszereti :)