2010. november 11., csütörtök

Pár napja, ...

... vagy akár egy-két hete kesztyűkötésen töröm a fejem, de úgy folyamatosan, annak ellenére, hogy igazi vénasszonyok nyara uralja itt az időjárást. Merthogy tudom, eljön a tél, és annál keményebb lesz - tegnapelőtt megtudtuk, lehet következő tavaszig nem fogják tudni a fűtést elindítani az irodában.
Amúgy pedig nem vagyok egy kesztyűhordó személy, még télen is ritkán szoktam kesztyűt viselni, de ha lenne pár egyedi pár a szekrényben, akkor a kesztyűviselést is megtanulnám, megszoknám és megszeretném, akárcsak a kendőkét. (most már nincs olyan nap, hogy ne kanyarítanék a nyakam köré egy kendőt, stólát, sálacskát)
Elkezdtem tehát kesztyűmintákat keresni, olvasni, nézegetni, válogatni, és egyszercsak megtaláltam ezt:
Fotó: INNEN
Azt hiszem, azt hívják szerelemnek első látásra, ami akkor megérintett. A maga egyszerűségében (de annál nehezebb kivitelezhetőségével és bonyolult konstrukciójával) nagyon elegáns.
A tervezője különben tátott szájjal hagyott, amikor ellátogattam a honlapjára, és megnéztem a kesztyűit. Ez, meg ez, meg ez is lenyűgözött. Hogy hogyan lehet azokra a pici felületekre, ami az ujjak egyik oldala ilyen részleteket rávinni?! És lehet!
Hát így esett, hogy amikor a puha stólám majdnem készen lett, pihentetem, mert életem első kesztyűjét kötöm. Mégpedig a képen mutatottat.
Nem fog gyorsan menni, ezt már tudom, mert 2.25 mm-s tűvel kötöm uruguayi csipkefonalból (Chocolate lace), és állandóan olvasnom kell a mintát, és annyi apró része van - minden darabkájának külön leírás, majdnem minden esetben mindkét kézre.
Most úgy vagyok, hogy megvan az egyik hüvelykujja:
Innen talán felgyorsulok valamelyest, hiszen egy időre kiszabadulok a nagyon pici és megfoghatatlan részből. Csak még figyelnem kell a szaporításokra.
Jó, hogy a mai napom nagyon jól alakult, és talán sokat fogok kötni is.
(Ha valami miatt nem fogok tudni kötni, az a tortasütés, de ez egy másik történet. Zuramat fogjuk megünnepelni holnap...)

13 megjegyzés:

Mázsa Viki írta...

Hűha, nagy fába vágtad a fejszédet! De ha elkészülsz vele, nagyon mutatós kis darab lesz! Kitartás! :) Szép napot! Viki

nöné írta...

Nem elég bonyolult még az élet???:o))
Nagyon szuper lesz! Én is készülök nagyon kesztyűzni, de én csupán az egyszerűbb verziónak fogok nekikezdeni.

Amanda írta...

Mindig olyan csuda dolgokat hozol!
És én is ellátogattam a honlapjára, azóta nem kapok levegúőt!

Zandiflora írta...

Hű, de szép lesz! Nagyon jó kis darabokat találtál, nem is csodálom, hogy nekivágsz. Nekem is egyre gyakrabban jut eszembe, hogy kesztyűt is kössek a sapik mellé csak kicsit félek tőle.

Zsófi írta...

Ez nagyon tetszik nekem is!
Zavarna, ha megcsinálnám én is? :-D

Kétoldalról (ha a középső hüvelyket nem számítom) készül, ugye?

Annamari írta...

Én már a többin is fantáziálok. :o)
például egy törtfehér Eve-n...
Zsófi, felőlem nyugodtan!

Mánya írta...

Hű, ez mesés lesz! Hajrá!!! Nagyon várom a folytatást :)

Irenka írta...

Nagyon kalssz oldalt, csuda-kesztyűket találtál! Köszi! A kötéshez kellemes kéziszórakozást (kötögető Katica szavával élve)!

zazálea írta...

ez valami csodaság... mutasd a tied, mutasd!

Annamari írta...

Ennek az oldalnak én is nagyon örülök, már beszereztem még egy mintát ugyaninnen.
Hamarosan jövök a sajátommal, hétvégén lesz haladás, az tuti!

Hena írta...

Hú de szép ez a kesztyü! Én sem vagyok egy kesztyüviselös, de ezek, amik a honlapon vannak, valami gyönyörüek (a aszínek annyira nem tetszenek) nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a kész darab az átmenetes fonaladból, nagyon szépnek ígérkezik a hüvelkujjból ítélve :)

Csilla írta...

TE aztán bátor vagy hallod-e! :) Én még az egyujjassal is szenvedek ész csak nagy ritkán szánom rá magam, nem hogy ilyen bonyolult darabot kössek. Csodásnak csodás az biztos meg még a többi is azon az oldalon, megcsodálom, de nem kötném meg az biztos. Kitartást hozzá, biztos mesés lesz, te olyan ügyes vagy.

Annamari írta...

A színek valóban "kissé" élesek a honlapon bemutatott kesztyűkön, én is mindig csak fakóbbakat tudok magamnak elképzelni :o)
Csilla, egy-két trükkös rész kivételével nem vészes. Az viszont igaz, azok a részek NAGYON cselesek...