2020. november 1., vasárnap

Novemberi napsütés

Két esős nap után ma kisütött a nap és mi visszamentünk kint tölteni a napot a levegőn. Én jártam egyet
După două zile ploioase azi a fost soare din nou, si ne-am întors la țară. M-am plimbat puțin
jól bementem az erdőbe is, igazából lila pereszkét kerestem, de az nem volt. Azért jólesett egyet sétálni, és jólesett a magány is. 
Am intrat destul de mult în pădure, de fapt am căutat nicorete vinete, dar nu am găsit. Oricum, a fost a plimbare plăcută, am avut nevoie de puțină singurătate.
És elvittem a zokniimat magammal falura. Október zoknikötős berkekben a socktober nevet viseli, én is tartottam magam ehhez, elkészült 3 pár felnőtt- és egy gyerekzokni. Meg még két pár van majdnem egészen készen. 
A szürke-zöld csíkos volt az első. Azt hiszem, kicsit nagy nekem, meglátom mi lesz a sorsa. 
Am dus și șosetele cu mine la țară. Octombrie pentru cei care tricotează șosete, poartă numele de Socktober, și am făcut și eu ce am putut: am terminat 3 perechi de șosete pentru adulți și o pereche pentru copii. Și mai am două perechi, aproape gata. 
Dungatele gri verzui au fost primele. Cred că mi-s puțin mari, vedem ce o să fac cu ele.
Elkészült és el is ajándékozódott a zöldes. Igyekeztem a csíkokat egymáshoz igazítani, elég jól sikerült.
Am terminat și perechea verzuie, și am si dat-o cadou unui prieten, de ziua lui de naștere. Am încercat să aliniez dungile, și cred că am reușit destul de bine
Mák is kapott egy zöld csíkosat, és nagyon szereti. Itt is sikerült aránylag egyformára csíkozni. A sarka más fonal, lehet, nem a legtalálóbb, de nem a városban kötöttem, így az került oda ami nálam ott volt. 
Și Mák s-a ales cu o pereche verzuie, în dungi, și îi plac mult. Am reușit și la acestea să potrivesc dungile. Călcâiul poate nu este cel mai potrivit fir, dar nu am avut alt fir la mine la acel moment. (la firele self striping prefer alt fir pentru călcâi, astfel nu influențez ordinea dungilor)
Magamnak kötöttem egy másik kedvencet, annyira tetszenek a színei. 
Mi-am tricotat încă o pereche de șosete favorite, ador aceste culori.
Nem is kellett neki semmiféle minta. Egyik leggyorsabb kötésem volt, 4 nap alatt végeztem. Ilyen az, amikor a fonal csodaszép.
A két másik, majdnem kész zokni úgy van, hogy épp az orrukat kell megkötni, egy nap alatt lerendezném őket, csak oda kell mérnem őket, nem magamnak készülnek ugyanis.
Nu a fost nevoie de nici un model. Cred că a fost un proiect din cele mai rapide, în 4 zile am terminat. Asta se întâmplă când firul este superb.
Celelalte două perechi ar putea fi gata într-o zi, dar trebuie să le potrivesc la mărimi (nu sunt pentru mine)
A képen az egyik, kb félúton, azóta sokkal sokkal messzebb jutottam vele. 
O pereche este în fotografia de mai sus, dar de atunci am mai lucrat mult la ea.
És miután hosszú ideig nem kötöttem se csipkét, se csavarásokat, hirtelen rámjött, hogy kell. És gyorsan elkezdtem egy Sweet Woodruff-ot. (érdemes a tervező instagramjára ránézni...) 
Și după ce timp îndelungat nu am tricotat nici dantelă, nici torsade, brusc am simțit nevoia să o fac, astfel, am început un Sweet Woodruff. (merită vizitat instagramul designerului...)
És eljött a november is, és lejárt a szabadságom is, holnaptól újra belevetem magam a munkába. Remélem, beiktatok egy kis terepet is azért...
Și suntem în noiembrie, și s-a terminat concediul, de mâine încep din nou munca. Sper să pot face și teren...

Nincsenek megjegyzések: