2020. október 17., szombat

Ősz

És itt vagyunk, elrepült az év java mintha nem is lett volna. 
 
Si e toamna, a trecut mare parte din an parca nici nu ar fi existat.

Elkezdődött az iskola, egyelőre még bejárnak a gyerekek, de ki tudja meddig. A megnövekedett esetszámok folyamatos rettegésben tartanak mindenkit, nem tudni, mikor jön el a pillanat, hogy egyik percről a másikra bezár az iskola, vagy valamelyik beteg ismerős miatt mikor kerülünk családilag karanténba. Vagy - mikor betegedünk meg, viszont a koronavírust kevésbé tartom elképzelhetőnek, a januári betegség miatt.
Bizonyos személyes problémák miatt két hónapra abbahagytam a mindennapos szobabiciklizést és tornát, de lábraálltam, és két hete újrakezdtem mindent. (Amíg Mákkal kórházba kerültünk áprilisban, máris fogytam 13 kilót, de utána visszaszedtem négyet). 
 
A inceput scoala, deocamdata fizic dar nu se stie pana cand. Numarul crescut de cazuri face imposibila planificarea pe termen lung, nu se stie cand trecem pe on-line cu invatamantul sau cand intram la autoizolare din cauza unui contact. Ori - cand ne vom imbolnavi, desi cred ca acest scenariu este putin probabil, avand in vedere ca banuim, ca am trecut de Covid inca in ianuarie. 
Din cauza unor probleme personale m-am lasat de miscare, insa mi-am revenit, si am inceput sa pedalez iarasi in fiecare zi. (am slabit 13 kg, dar dupa spitalizarea cu fractura am reusit sa pun inapoi 4)
 
Voltunk fent Ilván egy hétvégén, 
 
Am fost la Lunca Bradului intr-un weekend,

nagyon jó volt, szarvasbőgéssel és reggeli faggyal, 
 
a fost superb, cu boncanit de cerbi si inghet de dimineata

hóharmattal és sok harmattal 
 
cu bruma si roua multa


pihenéssel, kötögetéssel a fenyők alatt.

 
cu odihna si tricotat sub molizi.

De azóta közben a fény is fogy, és így együtt minden nem hat túl jól a lelkivilágomra. 

A hétvégék kint falun jók, nagyon jók, de ahogy egyre hűl az idő egyre csökken a kijárási lehetőség is.
Amikor ott vagyunk, kijárogatok reggel

Dar acum lumina este putina, si nu intotdeauna imi face bine.

In weekend mergem la tara, dar cum vremea se raceste nu vom mai putea locui acolo. 
Cand suntem acolo ies dimineata


és este
si seara



néha csak az udvaron nézek szét
cateodata ma plimb numai in curte



Többet kötök mint valaha. Betáraztam kötőtűkből (Chiaogoo, Addi Novel) és vettem még sok fonalat.
Szeptember eleje óta befejeztem 4 pár zoknit, kötöttem Klárinak egy kardigánt meg egy sapkát, és folyamatban van még 2 pár zokni.
 
Tricotez mai mult ca oricand. Mi-am cumparat andrele noi (Chiaogoo, Addi Novel) si multe fire.
De la inceputul lui septembrie am terminat 4 perechi de sosete, am tricotat un cardigan si o caciula pentru Klári si am dous perechi de sosete in lucru.
 
A kész zoknikról: 
Az első egy régesrégi kezdés, nem is tudom mikor indult, de abbahagytam, mert untam. 2 mm-s tűn, kettőt egyszerre. Szeptember elsején befejeztem. 
 
Despre sosetele terminate:
Prima pereche a fost inceputa candva demult, dar m-a plictisit. Am tricotat pe andrele de 2 mm, doua deodata.

A másodikat még augusztusban kezdtem el, jött velem Szentegyházára, pár nap alatt befejeztem, annyira élveztem kötni. Az első zokni volt a 2.5 mm-s ChiaoGoo-n - talán ez, talán a fonalak miatt repült a tűkrön - nem tudom. Jelenleg kedvenc zoknim. 
 
A doua pereche a fost inceputa in august, a fost proiectul de Vlahita, terminat in doar cateva zile. A fost prima pereche pe ChiaoGoo de 2.5 mm - nu stiu daca motivul au fost andrelele sau firul superb, dar parca s-au facut singure. Sunt sosetele mele preferate momentan.

Klári is kapott később egy csíkoskásat. Kötöttem Ilván, s itthon, és szereti. Én is, vidám színei vannak. Ezzel teszteltem az Addi Novel-t, azt én szeretem. 
 
Si Klári a primit o pereche de sosete. Le-am lucrat acasa si la Lunca Bradului. ii plac. Si mie imi plac, are culori vesele. Cu acestea am testat andrelele Addi Novel, si acestea imi plac.

Kötöttem még egy pár csíkosat, szürke és hosszan színátmenetes fonalból. Annak a szálait még nem varrtam el, de hamarosan következik. Az is nagyon tetszik. 
 
Apoi am mai tricotat o pereche de sosete in dungi. Dragoste si acestea. 

A Klári kardigánja egy szál meggyvörös zoknifonal és egy szál kidmohair, 4.5 mm-s tűn. 
 
Cardiganul lui Klari este dintr-un fir de sosete visiniu éi un fir de kidmohair, pe andrele de 4.5 mm.

Minta nélkül ment ez is, egy sima raglán. A gombjait is szeretem, 
 
Fara descriere, un raglan simplu. Imi plac si nasturii,

és Klári imádja mindenestől. 
 
si si ei ii place.

Amíg a hőmérséklet engedte, minden nap ezzel ment iskolába. A sapka a kardigán maradék fonaljából készült. Az is csak úgy, mint nélkül. 
 
Pana temperaturile au permis, numai acest cardigan l-a purtat la scoala. Caciulita are aceeasi compozitie de fire

Aztán pár hónap kihagyás után újra horgoltam is. Találtam egy ugrópókot amibe testületileg beleszerelmesedett a család, így mindenki kapott egy-egy állatkát. 
 
Apoi, dupa cateva luni fara crosetat, iarasi am vazut niste figurine de care ne-am indragostit.

Klári naracs-sárgát, Mák vízkék-almazöldet, én meg kicsit az élethűség irányába mentem, barna-bézst készítettem magamnak. A saját barnásom még oké volt, Az Alize Cotton Gold puha, de a Klárié meg a Máké Cataniából készült és attól mindig fáj a kezem. 3 mm-s horgolótűvel dolgoztam. Azért a legszörnyűbb a 24 láb volt. 
 
Toti avem animalul propriu: Klári a primit unul portocaliu cu galben, Mák albastru cu verde si au maro cu bej. Cel maro a fost usor de crosetat din Alize Cotton Gold, dar celelalte dou, din Catania mi-au facut mana sa doara. Toate le-am lucrat de croseta de 3 mm. Cel mai mult m-au pus la incercare ce 24 picioare.

És most megint nem akarok horgolni egy ideig. Készülőben 2 pár zokni, egy zöldes, meg egy kékes-fehéres-barnás Broken Seed Stitch.
 
Si acum iarasi nu mai vreau sa crosetez ceva vreme. Momentan am doua perechi de sosete incepute, niste sosete simple, tricotate doua impreuna si un Broken Seed Stitch


Talán októberben ezeket is befejezem. 
Sper sa le termin in octombrie.

Sok tervem van, sok fonalam... és előttem, előttünk a sötét évszak. 
Am planuri multe, fire multe... si avem in fata sezonul intunecat.

2 megjegyzés:

@irina_sweet_home írta...

mamaaa, ce mult ai lucrat!ai super viteza!foarte frumoase sunt toate, culoarea si firul cardiganului sunt minunate!si fetita e o dulceata! :)

Annamari írta...

:) multumesc!