2016. március 12., szombat

Pasizokni(k)

Az úgy volt, hogy Karácsonyra szerettem volna kötni férjnek egy pár zoknit. A Ravelry-n úgy szerepel, hogy december 8-án el is kezdtem. Csak aztán... nem lett meg Karácsonyra.
Aztán jött a terhességi hisztim, amikor "idegállapotba kerültem".
És aztán eljött a kórházba vonulás ideje, hát be is pakoltam a zoknit, hogy ott majd kötök (kb a sarkánál voltam vele). No, ott időm lett volna mert hát a kicsi állandóan aludt, viszont a branül nagyon rossz helyen volt a bal kézfejemen a csuklóm vonalában és be is dagadt, szóval nem tudtam kötni.
Aztán itthon jött az első napok nehézsége, aztán ovis vakáció, aztán megváltozott a prioritási sorrend és jött a denevérruha. Aztán elvarrtam az ujjam és utána jött a Klári nemtudjukmije ami akár himlő is lehetett.
Aztán jött a denevérbaba.
És aztán eljött a tavasz.
És most végre, végre sorrakerült a zokni is és be is fejeztem.
Kettőt egyszerre kötöttem, orrától kezdve. Egy ideig csavargattam a fonalakat míg sikerült úgy tekerni, hogy az irány megfelelő legyen és sikerült megtalálni a megfelelő kezdési pontot, hogy a csíkok kb egyformán haladjanak a két zokniban. Nem akartam csupa simát, ezért 3 sima-1 fordított bordásra kötöttem.
Szerintem jó pasis színei vannak.
A fonal Vendita Sockenwolle, 2.5 mm-s tűvel kötöttem Magic loop-pal. Hogy a csíkok ciklusa ne változzon meg a sarkot más fonallal kötöttem, szürke Regiaval.
A sarok most is Fish Lips Kiss Heel.
És így néznek ki egymás mellett a család férfitagjainak a zoknii: egy 45-ös, meg egy nem tudom mekkora, de ez még nagy Mákszemnek (nem most készült, csak összehasonlításképpen van itt).
Most kéne valamit kötni, nagyon szeretnék egy csíkos pulcsit, (vagy ezt) de nem tudom, ha most megkötöm meddig lesz jó. Ugyan súlyban kevesebb vagyok mint terhesség előtt, de a szétvált hasfalam miatt pókhasam van és a mellbőségem is nőtt (de ez minden bizonnyal csökkenni is fog).
És szeretnék egy Milkweed-et is, de ez marad majd őszre, addig biztosan stabilizálódok valamilyen szinten, no meg ez téli pulcsi.
Különben ma falura akartunk menni, de egész éjjel esett az eső, így itthon maradtunk, ha már kertben úgysem lehet dolgozni. Össze akartuk dobni a sziklakertet, de elmaradt.
Múlt héten viszont voltunk, megnyugodtam, hogy a tőzikék amiket a kerítésépítéskor kiástak és kidobtak én meg visszaültettem, életben maradtak és virágoznak.
Nyílnak az ibolyák is, fehérből rengeteg van.
Múlt héten ültettem elég sok hóvirágot is, jövő héten nárciszokat viszek.
És egy nyírfát is akarok ültetni az ablak elé.
Mert szeretem.

Nincsenek megjegyzések: