2012. augusztus 3., péntek

Posta reloaded

Úgy tűnik a postai kalandjaim nem szűnnek meg. Ezúttal a gázszámlát tökítette el a kézbesítőnk - nem csak a mienket hanem a teljes lépcsőházét, egy másik utca 7. számának számláit tette be hozzánk. Én elmentem az a másik címre, hogy cseréljünk, de a mi számlánk nem oda került... mi mindig internet banking-gel fizetünk, nekem az nem is felel meg, hogy akkor elmenjek a székházig és ott eltöltsek fél napot a sorbaállással, úgyhogy most lesz egy elmaradt befizetésünk. Remélhetőleg jövő hónapban a saját számlánkat kapjuk.
Na de ez még semmi. Egy barátnőmmel (a szüleivel) történt meg, hogy ők a postai kézbesítőnek fizették a villanyszámlát (létezik ez az opció is), hogy a posta majd utalja az áramszolgáltatónak. Egyszercsak le lett zárva az áram, persze olyankor amikor a lakásban épp senki nem volt, a barátnőm pedig ment a szülei növényeit meglocsolni, hát dögszag fogadja mert a már nem működő fagyasztóban minden megromlott. Megy a szolgáltatóhoz, ott közlik vle hogy a számla nem volt kifizetve - a posta ugyebár rossz helyre utalta a számla ellenértékét. Most mit lehet csinálni? Hát ki kell fizetni az újracsatlakoztatási díjat s lesz áram. Hogy hát fizesse a posta ---- hogy őőők? Most nem azt mondom, hogy nem lehet hibázni munka közben de illene a hibákért a felelősséget vállalni. Aztán a barátnőm kijárta, hogy ő ne fizessen újracsatakoztatási díjat miután ők mindig időben fizettek, hanem verjék le a postán, na innen tova nem tudom mi lett a dolgok sorsa, ő sem tudja. A szerencse, hogy van áram most már náluk.

De nem csak a posta hozza a formáját, hanem más közintézmények is. Szükségem volt egy igazolásra miszerint fogok gyereknevelési segélyt kapni és elmentem a nem-tudom-milyen hivatalba szerdán, hogy én július elején letettem az iratokat és nem a pénzt kérem, csak az igazolást. Na megkaptam, hogy én hogy képzelem hogy egy hónapon belül ők ezt ki tudják adni, hát csak minden hónap utolsó napján jutnak el hozzájuk a letett iratok. Mondom, én úgy tudom, hogy minden hónap utolsó napján és 15-én, én pedig azelőtt tettem le. Na akkor utánanéz. Hát persze hogy már náluk volt. De nem volt bevezetve az adatbázisba. Majd menjek pénteken. Ma is voltam, egy másik néne volt, mondom neki mijáratban vagyok, erre kezdi ő is, hogy én hogy gondolom, hogy ha nincs bevezetve az adatbázisba? Mondom, de nézze meg, hogy be van-e vezetve? Hát be volt, ide is adta nagy morcogva a papirost. Pénzre azért ne számítsak csak majd 2-3 hónap múlva (a Klárának járó gyerekpénzt sem kaptam még meg, ugye még csak majdnem 3 hónap telt el a születése óta). Az érdekes csak az mindebben, hogy törvény szerint az iratok beadásától számított 30 napon belül kell utalják az első adag pénzt... szerencsére nincs rá szükségünk, de van akinek kellene, és az is ennyi késéssel kapja.

És elegem van a városból. Babakocsival képtelenség közlekedni. A járdákról folyamatosan az úttestre kell lemenjek gyerekkel, babakocsival - a járdán parkoló autóktól nem lehet férni. A járdák aszfaltját piskótakövekre cserélték, szegény Klára agyrázkódást kap ezeken, séta közben látom, hogy rezeg ez egész gyerek. Úgyhogy áttértem kengurura. Na ma kenguruval voltam kint, de mivel épp teljesen szétbombázták a Kövesdombot és fúrnak, ásnak, aszfaltoznak iszonyatos zaj van, Klára aludna de nem lehet. A tömbházakból áradó forróságot nem is említettem. Itthon pedig az intelligens szomszédság életét hallgatjuk reggeltől estig. Valamelyik éjjel 3:30ig üvöltött a zene valahol, ma is az van. És mások magánélete az ablakunk alatt folyik le, ordítva beszélik meg a másnapi teendőket. A kukázók pedig az éjszaka leglehetetlenebb óráiban törik a műanyagpalackokat a hihetetlen jó akusztikájú utcánkon.
Na felébredt Klára...

2 megjegyzés:

Kati írta...

Hát a posta nálunk sem különb, pl a postás az ajánlott levelet, csomagot egyszerűen beteszi a postaládába, jártam úgy emiatt, hogy a postaládából kilógó konyvcsomagomat egyszerűen ellopták.Vagy olyan is volt, hogy azt a csomagot ami nem fért be a postaládába egyszerűen feltette a postaláda tetejére s ott hagyta. Szerencsére a barátnőm a szomszédból látta s bevette, hanem eltűnt volna az is.

Annamari írta...

Nálunk ilyent nem csinált de pusztán azért nem, mert nem hajlandó kihozni a levélnél nagyobb küldeményt, csak értesítést, hogy menjek utána. Mondjuk, ez így még mindig jobb mintha ellopatná.