2011. november 8., kedd

Végre

tegnap este előkerültek a kötőtűk!
Ehhez valószínűleg hozzájárult nagyon kedves kötős barátnőmmel lefolytatott levelezésünk, amiben kifejtettem neki, hogy a laceweight fonallal van már csak bajom, ami annál vastagabb az kezd kötéssé alakulni a fejemben. Nagy darabnak semmi szín alatt nem akartam nekikezdeni, mi legyen hát? Kesztyű. Ennek ráadásul az az előnye is megvan, hogy késő téli előrehaladott pocakos koromban is feljön még rám.
Aki régebben is olvasgatta a blogomat, annak bizonyára nem lesz meglepetés a rajongásom Julia Müller kesztyűi iránt (jobboldalt érdemes a minták közt bóklászni).
Ugyan még csak kettőt kötöttem meg közülük, a Lady Sunshine-t és az Eve-t, de mindkettőben nagyon megfogtak a finom részletek és hát kihívásnak is nevezhetem őket, mert a csavarásokat nem pulóvernyi felületre kell applikálni, hanem a kesztyű egy-egy ujjára, no meg rövidített sorokat kötni, a felsorolt technikák kivitelezése 2.25-2,5-ös tűkön pedig akár bravúrosnak is nevezhető. (láttátok már a Gleccsert? Már a fonalat is kiválasztottam hozzá.)
Szóval így esett hogy megesett: tegnap este elkezdtem az "Összekuszált szemeket", az Entangled stitches nevű újabb kesztyűmet.
Magamhoz képest annyit változtattam, hogy nem 5 tűn kötöm, hanem a "magic loop" technikát alkalmazva 2.5 mm-s körkötőtűn, erre egyébként a szerző is felhívja a figyelmet, hogy elkomplikálódik a kézfejen a csavarás 5 tűvel kötve. Na meg nem is találtam a 2.5 mm-s ötödik zoknitűmet...
A tű nagymamai "örökség", Zuram 95 éves nagymamája nekem adta régi kötőtűit,
mint mondta neki nem áll már szándékában kötni, és hát ez a fenti inoxtű nagyon bejön nekem.
Ezen tűkkel együtt megkaptam hímzős könyvei egy részét
és egy halom horgolóst, de azokat egyelőre még nem pakoltam ki.
Még egy meglepetés ért nemrégiben. Najó már kicsit régebben, Mónika küldött nekem egy Amelie-t. Köszönöm!
Végre azt kell mondjam, kezd kézimunka-folyóirat lenni, a darabok teljesen hordhatók (az a kapucnis csavartmintás kardigán nagyon ott van, Erika darabjai számomra sosem okoztak csalódást, Adél kislány-ruhácskája is nagyon aranyos) és végre emberformájú modellek mutatják be őket.
A keresztszemes részben is teljesen idevágó minták vannak, a csipkebogyós és a leveles is a hazai őszöket idézi.
Megkésve gratulálok a táskatervezőknek is!
Mindent összevetve, szerintem ez az őszi szám nagyon jól sikerült.
Ma így indul a napom, jólesik reggel egy kis jó zenét hallgatni a reggeli mellé:

12 megjegyzés:

Jutka írta...

Gratulálok az előkerült kötőtűkhöz:)
Látom terveid vannak bőven.

Szép könyveket kaptál, talán a hímzéshez is neki kezdesz, ha nem akkor meg jó nézelődést a füzetekben.

Irenka írta...

Örömmel olvastam soraid, jó tudni, hogy kezded jól érezni magad. Hajrá kesztyű! Aztán pedig sorban a többi. :)

nöné írta...

Na jól van! Kesztyűválasztásodban nem csalódtam:o) Szép a másik is, gondolom, hamar tűre pattan az ő fonala is:o)

Nagyon tetszik a kesztyűkötős tűd, de a többi sem rossz. Ha már minden aktuális tűm egy-egy megkezdettben van, én is a régi teflonokhoz folyamodok. Kicsit furik, de jól szolgálatot tesznek még mindig.

Barbaral írta...

Minden tiszteletem a kesztyűkötést illetően:). A könyveid is szuperek!

Otthon Művek írta...

Hajrá Annamari!
Örülök, hogy jól vagy, tele tervekkel, és van végre időd és energiád hozzájuk.
Ha tanácsolhatom, aludj is sokat az elkövetkező hónapokban, egy kicsit előre is...

paribanu írta...

Nagyon várom a végeredményt! Pazar kesztyűd lesz ismét. Nagyon örülök,hogy jól vagy és ismét alkotsz.

Kati írta...

Én is várom, hogy milyen lesz az új kesztyűd, képzeld tegnap én is varrásra adtam a fejem(pedig nem nagyon szeretek), és elkészítettem magamnak egy papírzsepi tartót, amit már rég kinéztem a neten. Nem lett tökéletes, de nekem nagyon tetszik.

Cimbilimbi írta...

Mikor megnyitottam a kommentelő ablakot, pontosan azt olvastam Irenka soraiban, amit írni akarok! Annyira jó posztról posztra érezni a jóféle különbséget, szinte látom, ahogy simul a homlokod, szelídül a tekinteted... de jó, hogy végre otthon lehetsz! Egészséget, örömteli várakozást kívánok.

Annamari írta...

Jutka, Irenka: én örülök a legjobban hogy visszatért belém a kötős-élet :)
Nöné, a teflon-tűk kopnak, azért nem nagyon szeretem őket, bár néha kötök velük, de ezek a régi jó inox-tűk nekem nagyon tetszenek.
Barbara, köszi. Igyekszem. Ez a nő egyébként nagyon tud kesztyű-ügyben...
Adél, alszom, ajjaj :)
Paribanu - Kati, én is várom :) jó kis minták ezek, oda kell tegye magát az ember...
Kati, a kezdet az kezdet, de így indulnak a komoly "fertőzések". Ha megmutatnám az első kötésemet...
Cimbilimbi: már jól vagyok egészen. Mondjuk, ez egy folyamat volt, de most tényleg áldott az állapot már, nem terhes. Eleinte határozottan az volt. :)

bucilla írta...

Érdemes volt rákérdeznem;) Nem akármilyen mintába vágtad a tűket, gyönyörű darab lesz.

Annamari írta...

Bizony Bucikám :) és már csavarom is rendesen. :)

Csilla írta...

Jó, hogy újra itt vagy és kötsz :) Ezek miatt a kesztyűk miatt őszintén csodállak, ilyenkről én még csak álmodni sem merek, nekem már az egyujjas is komoly mutavány, 25 évnyi kötés után :)