2011. augusztus 20., szombat

Tisztelt Magyar Pékszövetség

most láttam a híradóban, hogy elkészítették a Szent István Kenyeret, a képviselőjük nyilatkozata szerint úgy, ahogyan Szent István idején készült, nevezetesen a többi hozzávaló mellett burgonyával.
Kérem, magyarázzák el, hogyan tudott Szent István idején bárki is burgonyát használni, amikor ez a faj csak azután került Európába, hogy Kolumbusz felfedezte Amerikát, és onnan hozták át a konkvisztádorok hajói.
E két esemény időrendileg fordítva történt, azaz Kolumbusz Szent István UTÁN hajózott át az Újvilágba (1492), de javítsanak ki, ha tévedek!
Tisztelettel,
(ezt a levelet elküldtem a címzettnek, vajon mit fognak válaszolni?)

Zurammal itt rágjuk a témát és a "goof of the week" kategóriába soroltuk, már ott tartunk, hogy a honfoglaló magyarok a krumplis kenyeret paradicsommal, paprikával ették, aztán utána dohánylevelekből szivart csavartak, és lenyomtatták egy kukoricasörrel. 

4 megjegyzés:

Zsu írta...

Ilyen az, amikor a különböző területek hivatalos álláspontjai logikailag ütik egymást, legyen szó akár a burgonya eredetéről, akár arról, ki és mikor "fedezte fel" Amerikát... Apránként bedől a hazugságvár, de addig még sok hülyeséget megpróbálnak lenyomni a torkunkon.

Marianna írta...

Kíváncsi leszek a válaszra ;))

Amy-kreatív írta...

De JÓ! Nekem fel sem tűnt a riportban... Látszik, mennyire figyeltem!!!
Amy

Annamari írta...

Ja, mondjuk a pityóka a konkvisztádorok által érkezett bizonyíthatóan Európába, és igazából jóval az első kolumbuszi út után, de ez a lényegen nem sokat változtat. Egyike volt azon növényeknek, melyek az Újvilágból érkeztek, az 1492-t csak mint viszonyítási alap írtam be :o) (a Kolumbusz előtti időkhöz képest)
Én is kíváncsi vagyok, bár az is lehet, az úriember, aki beszélt csak a bemutató szerint volt a pékszövetség képviselője...
Nekem ez volt az első, ami megütötte a fülemet, mert közben fontam :o)