2011. augusztus 16., kedd

A hosszú hétvége termései

Igazából ezen a hétvégén pihentünk úgy istenigazából. Nem sokat házimunkáztam, igaz, pénteken vacsorára kellett egy nagy adag töltött padlizsánt készítenem (férfiúi igények kielégítése céljából), aztán szombaton kenyeret és kalácsot is sütöttem (tiszta diéta kérem, de a kalács itt is Zuram kívánsága volt...), na meg persze ebédeket főztem, de ezzel kb teljesen letudtam a háziasszonykodást.
Időm így rengeteg maradt magunkra, magamra, a fonalaimra - és nagyon jólesett.
Befejeztem a zöld kendőt. Ugye, ha zöld és alpaka, akkor az csakis Laminaria lehet - az is lett.
És miután a fonalmennyiség nem volt probléma, ez alkalommal a nagyot kötöttem meg - az előző Lamim is már köztes méretű volt, a legelső pedig a kicsike, de arról képem nincs, és fotózni sem tudok, mert Kolozsváron van, Nagymamámnak ajándékoztam oda.
Én nem Laminariának nevezném, ugye nem vagyok egy tengermelléki ember, engem inkább a tőzegmohák jellegzetes sziluettjére emlékeztet,
havasi mohalepte terekre.
A kendő nagy lett. 190*90 cm, kb 80 gramm fonal ment bele.
A fonal Fyberspates Nef Lace, 1200 m/100 g, összetétele 70% alpaka, 20% kasmír és 10% selyem, és Délkának köszönöm itt is.
Az alpaka közismerten csúszós fonal, ennek ellenére 3,25 mm-s Addi fémtűkön kötöttem, és a leláncolásig nem is volt bajom a csúszással. (a leláncolás egy külön történet volt, de inkább nem írok róla).
Sokan panaszkodnak a sok csillagszemre - én szeretem kötni, és főként,
szeretem a kialakuló szerkezetet.
Még a rengeteg kettős, sőt, hármas ráhajtás sem volt sem zavaró, sem különösebb kihívás. 
Visszatérve a leláncolásra, annyira kimerített, hogy utána képtelen voltam kötni, de fonalazni akartam, mi legyen hát? Elővettem a gyapjút és az orsót (köszönöm, Bucika, és Zsu), és azt mondtam, márpedig most fonni fogok.
Itt az első valahány próbálkozásom magamra:
Aztán elkezdtem érezni a gyapjúcsipkedés mikéntjét, és akkor már pár métert sikerült fonnom a Kromski-n, csak akkor a vállam is elkezdte érezni hogy van, és ez nekem nem esett túl jól.
Akkor belekötöttem egy már elkezdett csipkestólába pár sort, de annyira piszkált a vékony fonal fonása, hogy elővettem a kicsike orsót, és azt hiszem, megtaláltam magam benne.
Kellett a gyakorlás a súlyosabb orsón, hogy érezzem a pörgést, de azután már nem féltem a könnyű kis orsócskától, mert láttam aztán, hogy pörög, és aztán elkezdtem érezni is a pörgéssebességet vele.
Estig aztán le sem akartam tenni a fonást (Lányok, sikerült megrontanotok!!!!)
Arra rájöttem, hogy nekem a vékonyabb fonal fonása fog jobban menni, már csak a "hisztis" vállam miatt is, de azért eléggé érdekel egy vastag pulcsinak-való fonal megfonása is...
Addig is:
pörögjön az orsó, sok gyakorolnivalóm van még fonásügyben!
P.S.: EZT láttátok már?
Thoughts about knitting the Laminaria, which for me seems much more a bog moss structure, and  after having a not-so-pleasant time when binding off the alpaca-yarn with metallic needles, how I started spinning, for the first time in my life. And I enjoy spinning thin yarn!

17 megjegyzés:

bucilla írta...

Csodás lett a Lamináriád Annamari, és a fonományaid sem akármilyenek, örülök hogy te is rákaptál a fonásra:)

Mázsa Viki írta...

Hjaj, az a Laminaria! Hogy az milyen csodaszép! :)
Szép a fonásod is, csak így tovább. Ugye, hogy fertőző? Én tegnap este fél 12-kor estem kétségbe, hogy Úristen, még nem is fontam ma. :) (most a saját festett rovingomat fonom, de nem akarom hajszálvékonyra)
Az a legalsó orsó nagyon jól néz ki, honnan van? Kromskit én is most szereztem Zsutól.
Most a Grellow következik? Igazán szemrevaló darab!

ercsu27 írta...

Gyönyörű a Laminaria-d!

Fonomány??? Nagyon jó szó! :-)

Ha tudnád, mi mindent hallottunk a fonással kapcsolatban a hétvégén?! A hajunk égnek állt folyamatosan!
A legjobbat elmesélem: egy kedves érdeklődő szerint annak az "izének" az elején bemegy az a birkaizé (de miért színes?! a birka nem ilyen színes!), és a másik végén meg kijön a sál. :-)Mert így kell sálat szőni! :-D

Zsu írta...

Éljen, hurrá, fonjál csak! :)
Szép lett a kendőd! (És milyen csodás puha lehet alpakából.)

Amanda írta...

Szép lett a kendőd. Az sk fonal is jól alakul. Nagyon ügyes vagy.

Otthon Művek írta...

Jézusmária, de gyönyörű ez a csillagminta, meg ez a fonal, meg úgy az egész! :)

nöné írta...

Hiába, na, a Lami nekem zöldből tetszik a legjobban. Na de milyen zöldből? Mondjuk a Tiédből, eszméletlenül szép!
Fonomány: valóban jó szó, és előttem vagy, amint küzdöl az orsóval és a fonnivalóval:o) Nagyon ígéretes, bár ezt már Dabason is mondtam.
Ercsu: a sztori nagyon jó, miket ki nem találnak az emberek:o)

Annamari írta...

Köszönöm, Lányok!
Hát a fonás... az olyan vírusféle, belemegy az emberbe és azzal vége, gyógyíthatatlan beteg lesz. Most épp kötök ugyan, mert pihentetem a vállam, de lesz még ma is fonás, úgy érzem. Terveim már vannak, színesek!
Erika, ez amennyire vicces, annyira szomorú is. Ennyire ne látszana a belefektetett munka egy-egy kézzelfestett-font fonalon vagy egy csipkekendőn? Vagy csak ennyire nem látnak sokan?!
A legalsó orsó az ajándék volt, akár a Kromski, úgyhogy az eredetét illetően nem tudok semmit mondani :)
A Grellow... időt kérek még, sokat! Bárkitől elfogadom...

Csilla írta...

Tényleg olyan a színe mint a mohának és a mintája is hasonlit. Igéretes a fonományod is. Látod már csak a bárány tenyésztés hiányzik majd a termelési láncból. Emlékszel mikor beszéltük, hogy tartunk majd bárányt is, és lesz saját fonalunk :))?
Szép nagyon az színváltós kabátka. Meg akarod kötni?

Irenka írta...

Annamari ez a Lami fenséges! Micsoda szín, és micsoda alapanyag! A kivitelezés tökély - ez csak természetes tőled :)). A mohás fotó-hasonlaton ismét elámultam, annyira találó.
A színes kardi igazi csemegének tűnik.
Fonás-ügyileg örülök, hogy engem, elkerül ez a vírus, a festést már így is elkaptam. :) Te viszont nagyon ügyesen műveled!

Délka írta...

Csodaszép lett a kendőd:):)

Annamari írta...

Csilla, ami késik nem múlik :o))) ki tudja, ha jól feldühödök egy szép napon, veszek pár birkát mg egy alpakát és elmegyek egy messzi tanyára, ahol csend van és nyugalom...
Irenka, ne izgulj, csak az első orsóig kerül el a vírus. :o)))
Adél, köszönöm!

mannamari írta...

Csodaszép lett a kendőd.
Most hirtelen kedvem lett előkapni a sajátomat és folytatni.

Ági írta...

Egyszerűen gyönyörű!

Annamari írta...

Mannamari, rajta!
Köszi, Gránátalma :o)

paribanu írta...

Lenyűgöző vagy:-)Tudom én, hogy mindennel boldogulsz, bármibe is fogsz bele:-)

Annamari írta...

Köszönöm :o)