2011. június 18., szombat

Ellenreklám

Ezt most muszáj kiírnom magamból amíg friss az élmény...
Háziasszonykodásom kezdete óta először került egy rokon "jóvoltából" egy "omlósz fortélyok" (vagy mi a nyavalya) sütőtasakos fűszerkeverék a házba, én feldobtam egy polcra, párom pedig előkotorta, hogy ő "ragaszkodik" ahhoz ebédre, merthogy a rokon szerint mennyire finom és praktikus ebéd. Mondom, jó. Felvágtam húst, krumplit, hagymát. Be a zacskóba, rá a maréknyi port, be a sütőbe, később ki a sütőből, ki a tányérra.
És abban a pillanatban eldőlt, hogy márpedig ez nemcsak először, de utoljára is került elénk. Igyekszünk ételt nem kidobni - ez viszont számomra ehetetlen volt. Az a szaft... mintha a vegyi laborban nyalogattam volna valami munkaasztalt... hogy tudnak meglenni ilyesmivel azok a családok, ahol ez napi rendszerességgel kerül asztalra? Mertmivelhogy ugyebár "praktikus", a háziasszony nem kell órákat töltsön a konyhában, pikk-pakk készen van az ebéd... Ebéd?!
Maradok inkább a magam ebédfőzési stílusánál, megfűszerezem a magam módján a húst, inkább fél napot főzök, de ilyen nekem többet soha nem kell...

6 megjegyzés:

Barbaral írta...

:-) :-) :-)
De jó, hogy nem csak én gondolom így...

Annamari írta...

Már régebb is zavart, akkoriban csak a reklámok, kóstolás nélkül. El kell mondanom, a termék rosszabb mint a reklám, ami az se jó.

Csilla írta...

Arról nem beszélve, hogy igazán nem is spórolsz vele időt, mert besózni befűszerezni a hozzávalókat nem sok idő és fáradtság, a húst és a zöldségeket a port használva is ugyanannyi idő előkészíteni, a hosszabb idő amíg a sütőben van de ott már mindegy hogy magad főszerezted vagy port használtál. Már amikor elolvasod a hozzávalókat és a só után rögtön ízfokozók és állomány javítók jönnek még csak nem is fűszerek. Én még a muffin meg a palacsinta pononakadok ki.

Annamari írta...

Végülis igaz. A húst ugyanúgy felkockáztam, krumplit vágtam mellé - csak aztán meg se ettük. Sütiport még nem próbáltam, nem is fogok, ennyi elég volt. :o)

Otthon Művek írta...

Elszállt az előző megjegyzésem egy az egyben, pedig jól megmondtam a magamét a fortélyporokról!
Lényeg, hogy veszel egy csomó pénzért némi állományjavítót és ízfokozót, minden mást külön hozzá kell tenned, húst meg mindent, sütiporok esetében tejet, vajat, tojást stb. Szóval mi van a csomagban? Parasztvakítás. És nem a földművelő emberekre gondolok itt, mert nekik minden tiszteletem. Nem is esznek ilyen sz..-okat.

florentine írta...

"mintha a vegyi laborban nyalogattam volna valami munkaasztalt"

LOL