2011. január 23., vasárnap

Túlvagyok

a North Roe-n.
Annyira vártam ezt a pillanatot, hogy véglegesen letehessem! És eljött, én pedig úgy érzem magam, mintha fogságból szabadultam volna.
Egyet tudok most: az elkövetkező időkben nem akarok több North Roe-t kötni. Ez nem az én mintám. Ez tipikusan az a minta, ami kínozza az embert - számomra, mert logikusan tudom, látom, hogy szanatórium egy Artichaut-szerű darab mellett --- és mégis - nehéz volt.
Amikor először kötöttem, fonalproblémám volt. Akkor eltökéltem magamban, hogy kötök egy rendes North Roe-t is, és valóban annak indult. Csak a tűválasztásban hibáztam - nem való nekem a 2.25 mm. (ezzel letudtam a kendőkötést is ilyen vékony kötőtűvel.)
A fonalat nagyon szerettem, a tapintása is, a színe is nagyon tetszett. Melindától származik, hozzám Adélon keresztül került - köszönöm Nektek, lányok! (Csak kicsit bűntudatom van, hogy olyan darabot kötöttem belőle, amit nem élveztem, főleg a végefele...)
Akkor jöjjenek a képek:
ilyen egészben, és itt is látható az első számú hiba - nem egyformán szorosan vettem le a sorokat. Talán az is közrejátszik, hogy tavaly július óta (akkor kezdtem el...) rengetegszer tettem félre és vettem elő újra. Közben rengeteg mindent elkezdtem és befejeztem...
Ami nagyon tetszik, az a szegélye - ezekkel a színátmenetekkel az őszi bükkösökben játszó fénypászmákat mintázza...
(jó volna, ha az egész ebből állna...)
Méretek: 65*150 cm, kb 60 gramm
Fonal: 80% merinó, 20% selyem, 1200 m/100 g
tű: 2.25 mm bambusz
Készült: 2010 július 4 - 2011 január 22 között
Nos, amiután befejeztem, rájöttem, hogy semmi megkezdett munkám nincs, és akkor gyorsan tűre szedtem valamit - ami másnak készült, pontosabban Zuram karácsonyi meglepetéspulcsijának, hát pulcsi lesz, de sem meglepetés, sem karácsonyi nem.
A minta neve Óðinn, lopi típusú pulóver. (ezt a fajtát azért szeretem kötni, mert alig kell benne varrni)
A változatosság kedvéért (és kezem ápolgatására) 6 mm-s tűn kötöm (a 2.25 mellett botnak tűnik).
Magic loop technikát alkalmazva kötök körbe.
És jólesik, mert haladok, látom, hogy kötés közben nő is a darab...
Igaz ugyan, hogy a színváltások alatt, azon a pár soron kicsikét mérgelődtem, de most már megy, mint a karikacsapás.

15 megjegyzés:

Mázsa Viki írta...

Azért a kendő megérte nem? Mert csodaszépre sikeredett!
A pulóver is mutatós darab lesz!

baboo írta...

Nekem is nagyon tetszik, tényleg az őszi erdőt idézi a hangulata, de szerintem tavasszal is szuper viselet lesz, az pedig mindjárt itt van, muszáj neki, az 5 centis hó csak az ellenség megtévesztése miatt van! Legalábbis remélem..

Kicsianya írta...

Nehéz szülés volt, de megérte!A vajúdás fájdalmaiért kárpótol az eredmény!
Gyönyörű lett a kendő, az anyaga mesés!Hagyd elől,nézegesd, simogasd és meglátod,megszereted!:)

Csilla írta...

Szerintem nagyon szép lett ez a kendő. Imádom a színeit de ezt más sokszor mondtam :D
Remélem Baboonak igaza lesz :)
szép lesz ez a pulcsi is. Köszi a magic loop-os tippért, rá is kerestema neten :)

Ilona írta...

Nekem nagyon tetszett ez a minta, sorozatban kötöttem a kendőket evvel a mintával. A fonal meg egyszerűen csodálatos, a fénye is és a színe is mesés.

Marcsimami írta...

Gyönyörűséges ez a kendő!
Fantasztikus összhangban van a fonál színe/színei a mintával.
- Külön elismerésem a "festőnek"! -Úgy gondolom mindenképpen megérte a fáradozásod. GRATULÁLOK!

Macus írta...

Szerintem is gyönyörű a kendő. Sajnos nagyon hatott rám, hogy így "küzdöttél" vele. Egy barátnőm ilyen kendőt kért, de hónapok óta halogatom, hogy belekezdjek...

Délka írta...

Gyönyörű lett!

Annamari írta...

Köszönöm Lányok!
Most már tetszik, kötni nem annyira szerettem.
Baboo, Csilla, nálunk is hó van, nem nagy, de nagyon télies a hangulat, viszont ha a kendőre ránézek, felvidulok.
Ilonamamzi, nekem tűbajom volt. S a végén már minden bajom, mert zavart a vékony tű, szinte folyamatosan fájt a kezem. Ezért, Macus, ne tegyél le róla, maga a minta szinte köti magát - ha jól választasz hozzá tűt és fonalat.

Hena írta...

Gyönyörü lett a kendö!!! Nagyon szépek a színei, fantasztikus. Mi lesz a sorsa? Megtartod?

nöné írta...

Nnnnnaaaa, akkor ez is megvan:o) Hallottam, ahogyan legördült Rólad a kőtömeg:o) Nagyon szép lett!
Az a pulcsi nagyon ígéretesnek tűnik, a technikát pedig mindjárt meglesem. Tőled mindig tudok tanulni, pl. I-cord, azóta állandóan azt alkalmazom:o)

Annamari írta...

Hena, holnap már viselni szeretném :o) aztán meg ott van mellettem miközben kötöm a pulcsit. :o)
Nöné, örülök, hogy mutathatok újdonságokat! Kőtömeg?! Himalája, legalább. :o)))
De most olyan szabadnak érzem magam!

bucilla írta...

Aztamindenit Annamari:) Ez valami fergetegesen szép! Örülök, hogy végre elkészültél vele, mert tudom hogy mennyire frusztált hogy mindig félre volt dobva:( De most már csak élvezned kell a finom tapintását.
Az I-cord-ot én is tőled irigyeltem meg még amikor a Luminent láttam, és olyannyira tetszett, hogy most azzal fejeztem be a Hooray-met:) Most még néhányszor megnézem a North roédat, hátha erőm lesz nekem is befejezni az enyémet...tudod kell az inspiráció;)
A párod pulcsija sem lesz akármilyen ám:) Én most ötös tűvel toltam az utóbbi hetekben nagyrészt, és nekem meg ettől fáj a kezem:( pedig mennyivel haladósabb...

Irenka írta...

Gratulálok Annamari! A kitartásodhoz és gyönyörű-szépséges kendődhöz! Én is csak azt tudom mondani: megérte.
A pulcsi klassz lesz, kíváncsian várom! A technikát köszi!

Annamari írta...

Bucika, nagy HAJRÁ! Győzd már le Te is a vékonytűs darabot!
Nekem a 6 mm nagyon fekszik jelen pillanatban, a kézfájdalom majd a nyaka körül, amikor fél kiló fog csüngeni a tűn. vagy több.
Irenka, köszi. Valóban megérte. De nem kívánom még egyszer megkötni:o))