2011. január 17., hétfő

Készen

 - már ami a zöld kendőt illeti.
Most már nem titkolózom tovább, Anne Hanson Artichaut-ja.
Mit is mondjak - gyönyörű minta, de nagyon meg kell érte dolgozni.
Még tavaly kezdtem el, de a nehézsége miatt nem tudtam az évvégi hajtás idején dolgozni rajta, sem pedig az ünnepek álmosságában - hát hagyogattam mindig későbbre, mígnem az év eleji hajtás idején ( :D) kötöttem meg és fejeztem be - tegnap.
A nehézségét az adta, hogy minden sor 8 részre volt osztva, ezek kettőnként szimmetrikusak voltak egymással, és minden rész minden sora mintás volt. A fordított sorokon sok "csavartan fordítottan 2 szemet összeköt" csemege volt, és 4 soronként voltak a kettős ráhajtások. Csupa élvezet.
A fonalról is írnék egy keveset, szerintem nagyon megtalálták egymást a mintával. 900 m/100 gramm egyágú báránygyapjú, aminek Bucika nagyon szép zöld árnyalatokat adott (köszönöm neki itt is).
Szeretem az ilyen tapintású fonalakat, olyan, amit érez az ember hogy ott van - a kezében kötés közben, vagy a nyakában, viseléskor, de nem szúr, nem irritál.
A blokkolása is nehéz volt, sajnos, nem is sikerült olyan jól, mint a képeken látottaké, de majd a következő mosás utáni újrablokkolás másképp lesz.
Méretes darab lett, 170*90 cm, majdnem 100 gramm.
Fonal: Superfine lambswool, "By Buci" 900 m/100 g
Kötőtű: 3.25 mm bambusz körtű
Készült: 2010 november 18 - 2011 január 16 között (közben azért meglett ezmegaz, nem is kevés)
Most pihenőnek be kellene fejezni a North Roe-t... (sóhaj)
(ez is pihenőnek)
I finished Artichaut, by Anne Hanson. It was a difficult project, but it worth it. One has to pay attention to the p2tog tbl, and the double yo-s, it was impossible (to me) to know the pattern by heart. Now I sit back and relax with the really easy North Roe. 
The yarn (Superfine lambswool, 900m/100 g) was great to knit and it will be as great to wear, I love textured wool. The color is really well chosen and the yarn is beautifully hand-dyed by Bucika
The blocking of this shawl was a difficult issue, but I hope next time it will be better.

16 megjegyzés:

nöné írta...

Nem csalódtam sem Benned, sem Bucikában, sem Anne Hansonban:o)
Csodálatosan gyönyörűségesen szép, nagyon tetszik!!!!
És igen, Anne Hanson megadja a mintái módját. Most én is szerelemkötök egy pulcsit tőle, de lassan halad, mert a minta amolyan kiteregetős, szamárvezetős fajta:o)

Hajrá Nort Roe, légyszi fejezd már be végre-végre, ne lebegjen a fejed fölött, mint ama bizonyos kard:o)Mondom én, akinek tudj'Isten, mennyi megkezdett csipkéje van.

Mázsa Viki írta...

Óóóóóó! Hát kb. ennyi, amit hozzá tudok fűzni! :) Csodaszép!

Marcsimami írta...

Gyönyörűséges!
Szívből GRATULÁLOK!

Zazálea írta...

hűha, hűha

Ilonamamzi írta...

Gratulálok, csodálatos lett. Azt gonolom, hogy ezt nem engeded majd ki a kezeid közül, mert amiért megszenved az ember, ahhoz nagyon tud ragaszkodni.

Annamari írta...

Köszönöm :o)
Nöné, majd mutasd a pulcsit! Kíváncsi vagyok. Ha legalább annyira tekergetős, mit az Artichaut, akkor kitartást hozzá!
Ilonamamzi, ez az enyém, meg sem érintheti más :o) nemhogy kiengedjem a kezeim közül.

Macus írta...

GYönyörű lett, ahogy várható volt. :)

paribanu írta...

Egy csodás tervező, egy csodás festő (is!), és egy csodás kötögető egymásra találása. Gratulálok, csodaszép.
Hiába, mindenen meglátszik,amibe sok munka van.
Megérte!

Márta néni írta...

Én most nem csak a csodás stóládtól hatódtam meg, hanem ez a Presser szám tízenegynehány éve kedvencem. A legszebb szerelmes dal, ami létezik. És az eredetijét rádióban alig hallani. És most a Csíkkal....köszönöm köszönöm köszönöm. (csak tudnám hogy teszed fel ezeket a bejátszásokat)

Hena írta...

Gyönyörü lett, csodás, varázslatos, nagyon nagyon szép!!! Lehet még fokozni? :)

Irenka írta...

Mesterhármas mesterműve! Nagy-nagy gratula! Ja, és viseld egészséggel!

Kriszta írta...

Azt aaaa, wow, nem nagyon találok szavakat... úgy érzem a meseszép sem fejezi ki igazán a gondolatom :) Csodaszép :)

bucilla írta...

Jajj nagyon szívesen:) Hát ez annyira szép lett, hogy nem is találok rá szavakat.... Csodás minta, és a tőled megszokott precíz kivitelezés:) A fotók is szépek, és a szín is talál:)))

Délka írta...

Gyönyörű lett Annamari!

Csilla írta...

Nagyon szép munka, csodás minta,látszik, hogy jó bonyolult, nagyon ügyes vagy!

Annamari írta...

Köszönöm!
(ma felavattam :o) jó érzés volt viselni!)