2015. január 8., csütörtök

Csíkos

A tavalyi zokniinvázió után ez ez év is zoknikkal kezdődött. Kell a kötött zokni, kint reggelente -20 fok van, úgyhogy ilyenkor bent a lakásban és ha kimegyünk, a bakancsban is kötött zoknit visel a család apraja-nagyja. Nekem különösen nagy szükségem van rá, reggelente gyalog megyek - 3 km, és 35 perc - aztán haza is gyalog, és komolyan mondom, ahhoz, hogy jól érezzem magam kell a kötött zokni, kötött kesztyű és bélelt sapka.
Most csíkos zoknit kötöttem. És nem egy, hanem két párat.
A kapcsolatom az öncsíkozó zoknifonalakkal meglehetősen érdekes. Szeretem a csíkos zoknikat, de csak akkor, ha egyformák és a csíkok ritmusa nincs felborítva, és ez a két dolog nem mindig jön össze egyszerűen.
Először is: hogy lesz egyforma a két zokni? Ha a fonalnak PONTOSAN egyforma szakaszán kezdem el őket. Ebben kezdem magam tökéletesíteni, de van amikor 5-6-szor is újrakezdek egy pár zoknit, és ez elég bosszantó tud lenni.
Most elég könnyen ment, mert a csíkozás teljesen szabályos és könnyen követhető volt.
Aztán arra is kell gondolni, hogy a fonalvégek is egyformák legyenek a kezdésnél. Én össze szoktam őket hasonlítani, miután a csúszócsomót rátettem a fonalra. (Azt is többször szoktam.)
Judy kezdésével indítottam, és kötöttem...
A második csíkoszokni-gond a ritmus megtartása. Ez egyszerű a zoknik csőszerű-részein, de a sarok rendesen be tud kavarni.
Most viszont igen szerencsés voltam, mert a sarok kezdete pontosan egy rózsaszín részre esett és volt színben elég közelálló fonalam, így a sarkot magát más fonallal kötöttem. (a kékre is volt ötletem, de az nem volt ennyire hasonló szín)
A saját zoknimat 5 nap alatt fejeztem be, és elkezdtem a picikéket. De: ha azt akartam, hogy annak is rózsaszín sarka legyen akkor számolgatnom kellett, hogy mivel kezdjem. Ez elég hosszú időbe tellett.
De most már készen van.
Így lett még egy pár anya-lánya zoknink.
PS1: kettőt egyszerre, magic loop-pal, 2.5 mm-s tűkön.
PS2: van egy olyan zoknifonalam ahol nem tudom felismerni a színek ritmusát, úgyhogy nehéz lesz belőle olyan zoknit kötni, ami tetsszen...

Nincsenek megjegyzések: