2012. szeptember 6., csütörtök

Támogatott gyermekvállalás?

A politikum állandóan hangsúlyozza, hogy "mennyire nagyon támogatja" a rendszer a gyermekvállalást, na ez számomra is bizonyosságot nyert. Mondjuk, tudtam, de eddig nem velem történt meg a dolog.
Az van ugyanis, hogy május óta, amióta megszületett Klára mi még egy fityinget sem kaptunk gyermeknevelésre. Azaz, a szülési szabadságomra a munkáltatóm adta a táppénzt, az lejárt június 30-án, július 1-től nem vagyok fizetve. És Klára sem kapta meg még a családi pótlékot. Igaz, májusra nem is jogosult rá, csak június 1-től, ezt is jól kitalálták.
Mindezt nem azért mondtam el, hogy sajnáltassam magam, szerencsére nem vagyunk abban a helyzetben, hogy égető szükségünk lett volna ezekre a pénzekre (bár a helye megvolna), viszont vannak ismerőseim, akik előre frászolnak, hogy mi lesz amikor ebben a pár hónapban vannak, amikor fizetést MÁR nem, egyéb pénzeket MÉG nem kapnak. Régebb létezett egy "pelenkapénz" nevű összeg amit a gyermek születésekor kaptak a családok, ezt már eltörölték. És a szülési jutalmat is, ami az anya egyhavi bérével volt egyenlő.
Ezen juttatások átfutási ideje 3-4 hónap nálunk, így támogatják a szülőket hogy gyermeket vállaljanak. (igaz, a törvény 30 napot mond a kérvényezéstől számítva csak itteni jó szokás szerint magasról tojunk a határidőkre)
Előbb-utóbb meg fogom kapni a pénzeimet és áll az eszem, hogy kérjem a késedelmi kamatok kifizetését is (ha én ennyit késnék bármiféle fizetéssel az állam irányába jól rámsóznák ezeket is) -  szerintetek megkapom? :) 

5 megjegyzés:

Borga írta...

Én is a 4. hónapban kaptam meg a gyerekpénzt.A pozitívum benne,hogy akkor viszont visszamenőleg az összeset,szóval egyben kap az ember nagyobb összeget(már ha addig nem hal éhen!:())
A pelenkapénzt is később adták,de arra már nem is nagyon emlékszem,az nem volt egy jelentős összeg,a szülési jutalomról vagy miről,meg nem is hallottam...

Annamari írta...

Borga, pontosan arról a "(már ha addig nem hal éhen!:("-időszakról beszélek. Mi nem fogunk, de sokan vannak akik nagyon rá vannak szorulva minden kis pénzre, főleg kisgyermek mellett...

Újságíró Világvégén írta...

ez érdekes, a lányommal(2009) egy hét alatt küldték azt a nyolcvanvalahányat, ami jár neki, a polgármesteri hivatalból azonnal küldték a húszezret, és köv. hónap második munkanapján megjött a TGYÁS/GYED/GYES, kinek mi jár, és a családi pótlék is. Napra pontosan kiszámolva, mert ugye nem teljes havi járt. ezek szerint nagyot változott a világ.

Zsoofi írta...

Én mindig azt gondoltam, hogy sok gyereket szeretnék, akkor is, ha viszonylagos szegénységben, mert nem az számít. És most, hogy várjuk a másodikat, már llátom, hogy ez egy szinte idiótán naiv elképzelés volt. Szép-szép, hogy nem érdekel bennünket a használt ruha vagy kölcsön babakocsi, de sem saját magunkkal, sem a gyerekekkel nem akarunk kitolni. Mert valamennyi helyre nekik is, nekünk is szükségünk van. Mert ahogy nőnek, (reméljük) lesz hobbijuk, ami pénzbe fog kerülni. És persze folytathatnám. És el sem tudom mondani, mennyire szomorú vagyok, hogy ilyeneken kell gondolkoznunk, két értelmes (és az mindegy is, hogy értelmiségi-e) embernek, akik ráadásul együtt tervezik ezeket a gyerekeket felnevelni. El sem tudom képzelni, egyedül hogyan lehet.

Annamari írta...

Nálunk mindig ennyire semmibevették az ember jogait, ez itt nem a civilizált világ és még csak nem is Magyarország.
Zsoofi, nagyon igazad van. Régebb én is 3-ban gondolkodtam, most már örülök, ha 2 lesz (a korom miatt). A jelen helyzetünkben bevállalható lenne egy harmadik is, de meddig tart a jelenlegi háttér? Tényleg szomorú, hogy a gyermekvállalás ennyire megfontolandó napjainkban.
Amúgy lassan a végefele jársz - remélem ez a lehűlés megkönnyebbülést hozott neked!