2011. augusztus 8., hétfő

Egy koffeinfüggő rossz pillanata

azaz az enyém.
 fotó: INNEN
Nem titok, szeretem a kávét. Nem csak a hatását hanem az ízét is, és igen: függő vagyok. Ha kimarad a kávé, rettenetes fejfájás kínoz - de most komolyan elgondolkodom magamon.
Ma három kávét ittam. Most meg itt ülök a gép előtt másfél liter vízzel (hígítom a belső környezetem), és minden egyes fejmozdulatomra szédelgek. Az előbb mértem vérnyomást-pulzust, és hirtelen aggódni kezdtem: 120/85 vérnyomás mellé 96-os pulzus társul!!!
Nem tudom, ilyenkor leszoknom kéne vagy csak csökkenteni az adagot, de valamit tennem kell ezen a téren... a leszokás gondolata megrémít, azt a fejfájást elviselni, amit a kávémentes napok okoznak, azt ép ésszel szinte lehetetlen, rendes napi rutin mellett pedig teljesen az.
Egyelőre ott tartok, hogy kivettem a kulcsot a zárból, ha elesnék, lehessen bejönni a lakásba...
Ma pedig már csak nyugalom kell, és később, ha már nem szédülök többet, akkor kötni fogok.
I am a caffeine-dependent, but I must somehow get used not to drink so much coffee, as today I felt bad (I have severe vertigo and much increased pulse) because of it.

6 megjegyzés:

Ilona írta...

Próbáld meg azt - legalábbis nekem bevált, miután pont ilyen függő voltam én is a 100 alatti vérnyomással és közel 100-as szívveréssel -, hogy kizárólag tejjel vagy tejporral idd a kávét, és fokozatosan növeld a tej/tejpor mennyiségét, a kávéét pedig csökkentsd. Egészen jól átálltam 1-2 hét alatt.

Macus írta...

Én is fejfájással küzdöttem, amikor néhányszor az életemben különböző okok miatt el kellett hagynom a kávét. Kb. 1 hét-10 nap alatt elmúlt.
Ilonamamzi ajánlása is jó szerintem. Vagy csökkentett koffeintartalmú kávét igyál. Nálunk az Omnia nagyon finom csökkentett koffeintartalmú is volt belőle régebben, még koffeinmentes változatát is ittam annak idején.

Annamari írta...

1 hét fejfájás????
Csökkenteni fogom a kávémennyiséget, napi max 2-re (első lépésként), annyi talán a tyúkvérnyomásomat (80/60, ilyesmi) is cseppet felviszi, és a lópulzusomat (48-51) sem bántja nagyon.
Aztán megpróbálok napi 1-ig eljutni, reggel.
Azt hiszem a reggeli után következőket leginkább az ízükért fogyasztottam.

Irenka írta...

Nálam is volt hasonló, lecsökkentettem napi kettőre, úgy jól voltam. Amikor "leszoktam" én kétnapos fejfájással és háromnapos bambasággal megúsztam, de az alacsony vérnyomásom és a hat órás alvásaim miatt nem bírok létezni kávé nélkül. Mamzi tippje nagyon tetszik, ki fogom próbálni!
Vigyázz magadra!

Annamari írta...

Igen, Ilonamamzi ajánlata hasznos, és fogok venni koffeinmentes kávét is.
Nálam az is van, hogy igénylem a keserű italokat, jólesnek, ezért is ittam kávét, az úgy megadta ami kellett...
Azért rossz az alacsony vérnyomás is. Nagyon az... mondjuk, egészségileg jó, csak közérzetileg kellemetlen.

Csikós Ilona írta...

Kedves Annamari! Nem kell lemondanod a kávéról, sőt, növelheted is az elfogyasztott kávémennyiségedet! Minél többet fogyasztasz ebből a kávéból, annál jobban fogod érezni magad tőle. Tégy egy próbát! Azután megírhatod az "Egy koffeinfüggő legjobb pillanatai" bejegyzésedet. :) Kukkants be ide: http://www.immunerositokave.dxn.hu