2011. június 12., vasárnap

Na szóval

az van, hogy mérges vagyok. Magamra.
Már kb. negyedszerre kezdek egy színváltós pulcsit, és folyamatosan elrontom, ráadásul mindig ugyanúgy: megtekeredik a körbekötött darab... 
Az az érzésem, hogy a fonal is bűnös a dologban (udvarhelyi és kibédi gyapjú), én nem tudom  - de azt tudom, hogy most valami nem színváltósat fogok kötni.
Természetesen, a két kiválasztott darabom meg lesz kötve, de nem ebből a fonalból. Ja és amivel most próbálkoztam, az egyik sem, ez gyakorlódarab lett volna, ha összejött volna, így most majd marad a mélyvízben úszkálás amikor majd sorrakerítem őket.
Visszatérve a színváltós pulcsikhoz: a kolozsvári kiruccanásom kötésileg nulla volt (nem is úgy készültem, ott sosem jön össze), viszont amíg a "fiatalok" reggel felébredtek, addig olvasgattam egy anyagot a norvég kötés-technikákról. Mit is mondjak - nem könnyű, de a végeredmény megéri. Ezek a "steek"-ek kissé ijesztőek, de enélkül nem nagyon lehet normális nyakat kötni egy ilyen jellegű pulcsinak, sem normális elejét egy kardigánnak, az ujjakról nem is beszélve, ugyanis színváltósat nem nagyon lehet oda-vissza kötni, hanem csak körben. (lehet oda-vissza is, de nem lesz egyenletes)
S ha már ujjak és norvégminták: rengeteg mintát megnéztem és egy nagy bajom van velük: az ejtett váll. Az nekem nagyon nem jön be...

5 megjegyzés:

Mosolyrend Évi :) írta...

Szió!
Ne idegeskedj a pulcsi miatt :) Egyszer elkészül ... Nagyon tetszik .) főleg,hogy az én méretembe van a leírása.Elárulom,hogy én nem kezdek neki .) Szép napot!

Annamari írta...

Évi, ezt kétlem... más fog készülni, de az biztosan. És ennél jobban tetszik :o)

Csilla írta...

Peddig ez sem rossz, nem kis feladat. Nem tudom, hogy belevágnák-e ennyire színváltósba, ráadássúl körben kötve. Régen (úgy 20 éve) imádtam, de valahogy kiszerettem ezekből a minkákból, mármint nem a kész darabokból hanem a színváltósok kötéséből.

Annamari írta...

Csilla, kell a kihívás :o)

Otthon Művek írta...

Na az nem semmi az a pulóver! Kíváncsi leszek, végül mit készítesz, nem kétlem, hogy nagyon szép lesz!:)