2021. március 14., vasárnap

Newleaf

Új levelek idejére elkészült a Newleaf. Végre egy komolyabb darab, és nagyon jólesett. Még nem felejtettem el kötni... 
Pentru vremea frunzelor noi am terminat Newleaf. În sfârșit o piesă mai serioasă, ceea ce m-a bucurat foarte mult. Se pare că încă nu am uitat cum se tricotează. 
Az egész 2014-ben kezdődött a fonallal. 
Totul a început în 2014 cu firul. 
Bucika festette a Falkland-szöszt, én megfontam - orsón természetesen 
Bucika a vopsit lâna Falkland, iar eu am tors-o - cu fus, bineînțeles
és kétágúra cérnáztam. Orsón. 
și am dublat firul. Cu fusul. 
És eltettem, várva a tökéletes projektet hozzá. 
Și l-am pus, așteptând proiectul potrivit.
Aztán eljött a 2015, amikor előléptettek, aztán a 2016, amikor megszületett Mák, a két aprógyerekes időszak, a munkába való visszatérés, meg a minden, és a fonal várt. 
Apoi a venit 2015 când am fost promovată, apoi 2016 când s-a născut Mak, apoi perioada cu doi prichindei, apoi întoarcerea la muncă, apoi viața - și firul a așteptat
 
És eljött a 2021, amikor eldöntöttem, hogy rendesebb darabokat fogok kötni, és épp kapóra jött a knit.love.wool KAL-ja. Azonnal megvettem két mintát (és a Jenn Steingass-kollekcióm hamarosan bővülni fog), és elkezdtem kötni a Newleaf-t. 
Először 3.25, 4 és 4.5 mm-s tűkkel kezdtem dolgozni, de rájöttem, hogy nem lesz jó, így hát lebontottam az egészet, rendeltem 3.75 mm-s tűket (s ha már, akkor a hiányzó 3.25 mm-st is a Zingből) és aznap, amikor megkaptam elkezdtem újrakötni az egészet.
A szürke fonal Scheepjes Invicta Extra szürkéje (1314). Nagyon szép szín, mindenféle világosabb meg sötétebb árnyalatok keverednek benne. (sajnos a fotókon ez nem látszik).
Și a venit 2021, când am decis că voi tricota piese mai complicate, și KAL-ul organizat de knit.love.wool. În acel moment am cumpărat două modele (și foarte curând o să îmimăresc colecția Jenn Steingass) și în început să lucrez pe Newleaf.
În prima fază am lucrat cu andrele de 3.25, 4 și 4.5 mm, dar mi-am dat seama că nu va fi bine, astfel că am renunțat, am comandat andrele de 3.75 (și alte piese lipsă din Zing/urile interschimbabile, ca 3.25 mm) și în ziua în care mi-a venit comanda am reînceput totul.
Firul cenușiu e Scheepjes Invicta Extra (1314). Este o culoare superbă, cu multe nuanțe care se întrepătrund (din păcate, acest lucru nu se vede în fotografii).
A kézzelfont pedig... gyönyörű. Mindenféle zöldek, szürkék, kékek, rozsdák keverednek benne. 
Firul tors manual... este superb. Cu multe nuanțe de verde, cenușiu, albastru și ruginiu.
F méretet kötöttem, van egy 10-12 cm-s bősége, de ennyi szerintem kell.
Am tricotat mărimea F, are o lărgime extra de aproximativ 10-12 cm, și e ok.
A mintán igen keveset változtattam, egyrészt az ujjai kötöttem rövidebbre (mert nem szeretem ha a pulcsi ujjai rálógnak a kézfejemre), másrészt pedig az alsó bordást kötöttem broken rib (mi a magyar neve?!) mintával, és a leláncolás egyfajta rugalmasabb. 
Am schimbat foarte puțin: am făcut mânecile mai scurte (efectiv nu suport să îmi ajungă mânecile oricărui pulovăr pe mână), și partea de jos am tricotat-o cu broken rib (nu știu cum se numește în română), încheiat elastic.
Egyébként pedig tavasz van, fénnyel, meleggel, mindennel ami ezzel jár. 
Dealtfel e primăvară, cu lumină, căldură și tot ce ține de ea. 

Nincsenek megjegyzések: