2021. január 1., péntek

A takaró

Az elmúlt év utolsó napjain befejeztem két nagy projektet: a takarót és a kesztyűt.
A takaróról talán mindent leírtam menet közben, hogy hatalmas és puha és a végén igen nehezen kötöttem a méretei miatt. Rengeteg mindenféle ezt-azt szedtem ki menet közben a fonalból és előfonalból. 
În ultimele zile din anul trecut am terminat două proiecte mari: pătura și mănușile.
Despre pătură cred că am spus tot ce am avut de spus între timp: că e imensă și moale și spre sfărșit a fost destul de greu să o lucrez, din cauza mărimii. Am scos multe corpuri străine din fire.
Aztán december 25-én reggel fejeztem be és ki is mostam. Mosógép gyapjúprogramjával, és nem ártott neki, s ennek nagyon örülök. 26-án elmentünk falura két napra, a takaró itthonmaradt száradni. 
Până la urmă am terminat de tricotat în dimineața zilei de 25 decembrie, zi în care am și spălat-o. Am încercat cu programul de lână a mașinii de spălat, și e ok, ceea ce e foarte bine. În 26 am plecat la țară pentru două zile, iar pătura a rămas acasă, la uscat.
Meleg volt, és nap is sütött, így elmentem járni egyet az erdőbe. Szép volt, de szívesebben tapostam volna a havat...
A fost cald, a fost și soare - ceea ce înseamnă că am mers la plimbare în pădure. A fost frumos, dar aș fi preferat să mă plimb în zăpadă...
Két nap után visszajöttünk, aznap este használatba vettem --- a városban túl meleg ez a takaró. Aztán visszamentünk falura, és ott már jó volt. 
După două zile am revenit în oraș (am avut un examen), și în acea seară am luat-o în folosință --- concluzia e că în oraș e prea călduroasă. Apoi, când ne-am întors la țară a venit cu mine, și la casă e numai bună. 
Ez az első év, hogy télen is ennyi időt töltünk ott, számomra is újdonság az, hogy az év ezen szakában  napkeltét látom a szobaablakból. 
Este primul an în care petrecem atât de mult timp la țară și iarna (ce-o fi...), e noutate și pentru mine că pot vedea răsăritul soarelui din cameră. 
A kesztyűről külön posztot írok.
Despre mănuși voi scrie un post separat.

Nincsenek megjegyzések: