2019. január 8., kedd

Január

IN ENGLISH 
Múlt évi elmaradt szabadságomat töltöm, itthon vagyok.
Végre tél is van, némi hóval, és fagypont alatti hőmérséklettel, a tavalyi tavasz-szerű tél után kellett ez.
Napközben a gyerekekkel elvagyunk, kimegyünk, játszunk, játszanak, főzök. Jó ez most.
Este (főleg miután Mák elaludt, ha ez összejön), akkor még kötögetek, és szeretem a karácsonyfa fényeit látni a szemem sarkából (még áll a fa, a héten így is marad).
Kötöttem egy sálat magamnak. Készen van, de csak kötés közbeni állapotról van fotóm.
Aztán Klárinak egy csuklómelegítőt (az is készen van, majd fotózom a kezén)
Aztán Máknak kesztyűt. Van neki, de az üzletiek csuklórésze rövid, és állandóan csúszott le a kezéről.
Aztán ennyi akril után kívántam a merinót, na meg Klári is kért egy sálat, így elővettem egy maradék Buci által festett merinó csipkefonalat és bambusztűket, és kötök, kötök, és nagyon jólesik.
Vasárnap kint voltunk egyet sétálni az erdőben.
Rájöttem, miért nem szívem csücske Karácsony után a tél. Pontosabban az ilyen tél (se) amilyen most van: hiányzik a fény. Szeretem a telet, szeretem a szürkét, de kívánom, hogy legyen benne valami csillogás, és az nincs.
Azért jó volt a séta, a gyerekeket húztuk szánkón, meg szaladgáltak is egy kicsit. Szóval azért jó ez így.
Aztán holnap falura megyünk két éjszakára.
Ha minden igaz, fog még havazni, és péntekig, amíg odaleszünk nem lesz olvadás. Úgyhogy fogunk majd kijárni, szánkózni, havazódni, és talán fotózni is.
Közben meg tervezgetek az idénre, fonalügyileg.
Láttam egy pulcsit. Horgolt, de annyira megfogott, hogy már készült egy próbadarabocska hozzá.
Lesz nekem is ilyenem.
Aztán egyéb tervek idénre: B. benyújtotta igényét kötött zoknira, kap. 45-ös lába van.
Meg ha már zokni: egy barátunknak még sosem kötöttem zoknit, úgyhogy ő is kap az idén végre.
És hát van a halom akrilom, amit kaptam a kolleganőtől. Azt hiszem, horgolt takaró lesz belőle, legalábbis egy részéből. Ugyan vékony a fonal, de nyári takarónak Klárinak jó lesz. Imádná.
Most pedig a reggeli csendben (Mák átjött mellém aludni) kötök még egy kicsit a kávém mellé...

Nincsenek megjegyzések: