2011. november 25., péntek

Bevásárlás

Van egy helyzet, ami már nagyon rég az agyamat nyomja, ma ki is borultam emiatt. Az történik, hogy a kasszánál árulják a dohányterméket és bevett szokás, hogy a cigarettát vásárlók nem állnak sorba, hanem szépen odaszólnak a kasszásnőnek, ő pedig kiszolgálja őket.
Ma is álldogáltam egy teli kosárral, előttem egy idős bácsi egy fogkrémmel? borotvakrémmel? a kosarában, amikor egy 40 körüli férfi kért egy csomag cigarettát. Rászóltam, hogy mi lenne ha sorbaállna? Mintha nem is hallotta volna, erre a kasszásnőre szóltam rá, hogy ne engedjék ezt meg. Ekkor a bácsi is kezdett méltatlankodni, hogy ő sokkal kevesebbért sorbaáll, a nála fiatalabbak pedig bunkó módon előrebújnak.
A kasszásnő pedig még mindig a dohányost védte hogy hát fix pénzzel ment és most ennyiért álljon sorba? Erre én odapakoltam a kosarat a pultra, kb 5 csomag cigaretta árával benne és mondtam, hogy akkor ha a cigaretta eladása a fontosabb, az én pénzemre nincs is szükségük és kivonultam az üzletből.
Ezentúl pedig MINDIG ezt fogom csinálni.
Van még üzlet a közelben, hát majd odajárok. Ma sem maradtam nyersanyag nélkül hétvégére, csak épp fél kilométerrel kellett odébb menjek. Meg hát amúgyis a piachoz az van közelebb, és ígyis-úgyis oda is mennem kellett.

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Mondanám, hogy egyetértek, meg, hogy ha mindenki szólna, akkor megakadályozható lenne,

de nem mondom

mert bár engem is dühít, túl sok ehhez hasonló stílust látok: mármint mindenki természetesnek veszi, hogy semmibe veheti a másikat...és nemcsak a bolt kasszájánál:(((

Babi néni írta...

Nálunk nincs ilyen. Ritkán előfordul, hogy mivel nem mindegyik rekeszben van mindegyik bagóból, átkiált az egyik pénztáros a másiknak, hogy "Erikaaa! Adj van hosszú, fehér multid? Agyááá mááá egyet az úrnak!", de ez belefér, nem protekciósak a bagósok.

Szerintem legközelebb nyugodtan írj bele a panaszkönyvbe is, mert lehet, hogy akkor a boltvezető intézkedik és beszünteti ezt a faramuci soronkívüliséget.

Csilla írta...

Dokinál van még ez, hogy "ó én csak a receptet akarok feljratni" vagy "ó én csak a leleteimet hoztam vissza", az tökre hidegen hagyja, hogy a másik kisgyerekkel áll és vár.
Amúgy a dohányos az védet faj nálunk, a melóhelyen rám rámszóltak ha munkaidőben megnéztem az e-mailjeimet, a kolleginára aki óránként kiment elszívni a bagóját az simán lehet, ami azért ha összeadjuk napi 60-80 perc. Másnak megnézik mennyit van kint a mosdón nekik nem gond ha kimennek bagózni.

Névtelen írta...

Ilyen a polgári magatartás.
Egyetértek. Én is így csinálom, vállalva némi kényelmetlenséget az elveimért.
De a megjegyzésekből is látod, nem vagyunk egyformák.
Üdvözlettel: medve